Geoblog.pl    wallflower    Podróże    Zielona Nowa Zelandia    Cape Reinga, czyli najbardziej wysunięty na północ punkt Nowej Zelandii

Cape Reinga, czyli najbardziej wysunięty na północ punkt Nowej Zelandii

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Cape Reinga

Tego dnia zwiedzamy samą północ Nowej Zelandii - rejon zwany Northland, w tym najbardziej wysunięty na północ punkt kraju. Tym razem wybieramy wycieczkę zorganizowaną i nie żałujemy tej decyzji ani przez sekundę! Już od pierwszych minut spędzonych w autobusie kierowca (i jednocześnie nasz przewodnik) zasypuje nas żartami i śmiesznymi historiami, więc droga upływa szybko i w miłej atmosferze. Po kilku przystankach (w tym na spróbowanie najlepszych lodów w okolicy - pierwszy kontakt z owocem o nazwie boysenberry, czyli skrzyżowaniem maliny i jeżyny) docieramy na Cape Reinga. Pogoda nam dopisuje, więc udajemy się na spacer do latarni morskiej, podziwiając po drodze piękne widoki na rozległe plaże, a także ścierające się wody Morza Tasmana i Oceanu Spokojnego. Kolejny przystanek to pobliskie wydmy, gdzie można spróbować swoich sił w sandsurfingu. Od kierowcy dostajemy deski i po krótkim instruktażu wspinamy się na szczyt wydmy, aby z niej zjechać. Udaje nam się to dwa razy, drugi raz zdecydowanie lepszy od pierwszego, gdyż nie lądujemy już w pobliskich kałużach ;) Podekscytowani wracamy do autobusu, który zabiera nas na 90 Mile Beach - plażę, którą mogą przejechać jedynie specjalne samochody i autobusy - inne nie są wpuszczane ze względu na możliwość zakopania się w piasku. Plaża w rzeczywistości ma "jedynie" 90 km długości, jednak i tak robi potężne wrażenie, tym bardziej, że jest praktycznie pusta - po drodze mijamy tylko kilka innych autobusów wycieczkowych. Następnie żegnamy się z przewodnikiem i wracamy do Paihii, skąd możemy podziwiać zapierające dech w piersiach widoki na zatokę Bay of Islands, na którą jutro wypływamy.