Geoblog.pl    wallflower    Podróże    Zielona Nowa Zelandia    Rejs po fiordach

Rejs po fiordach

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Milford Sound
Przejechano 19378 km

Po wczorajszym dniu jesteśmy na tyle zrelaksowani, że dzisiejsza pobudka po 5 nie jest aż tak dotkliwa ;)
Wyjeżdżamy z Queenstown tuż po wschodzie słońca, mijamy jakąś ekipę filmową, która przygotowuje się do kolejnego ujęcia i jedziemy w kierunku Te Anau. Na miejscu robimy przerwę na kawę, a następnie zmierzamy do Milford Sound, gdzie czeka na nas rejs po fiordach. Z uwagi na to, że dzieli nas dość długi dystans, robimy sobie parę przystanków – czy to na zdjęcia, czy krótki spacer (np. po lesie deszczowym). Pogoda nie napawa optymizmem, znowu pojawiają się gęste chmury i deszcz, ale liczymy na rozpogodzenie już na miejscu. I tak się też dzieje – o ile na początku rejsu wieje zimny wiatr, a niebo jest jeszcze dość mocno zachmurzone, o tyle już w połowie rejsu wiatr się uspokaja i niebo jest w większym stopniu niebieskie, a nie szare :)
W trakcie rejsu możemy oglądać pobliskie góry, wodospady i soczystą zieleń, ale również taplające się w wodzie pingwiny i foki ;) W pewnym momencie dopływamy pod jeden z wodospadów i jesteśmy tak blisko, że osoby stojące przy burcie są mokre od rozpryskującej się wody. Niestety po ok. 3h rejs dobiega końca, a my usatysfakcjonowani wracamy do samochodu i jedziemy z powrotem do Te Anau. W drodze powrotnej zatrzymujemy się w tych samych miejscach, w których robiliśmy przystanki, gdy jechaliśmy w tamtą stronę, dzięki czemu możemy zaobserwować na zdjęciach, jak szybko zmienia się pogoda - właściwie z minuty na minutę.
Docieramy do Te Anau późnym popołudniem i szykujemy się na jutrzejszą podróż na samo południe Nowej Zelandii.